FitPremium

Jak jeść zdrowo? Poznaj 5 sposobów na poprawę swoich nawyków żywieniowych

Posted on by admin in No Comments

Zdrowe odżywianie wymaga silnej woli i przemyślanego doboru składników, z których przyrządzasz swoje posiłki. Wysiłek związany z przestrzeganiem zasad zdrowej diety możesz jednak łatwo przerodzić w nawyk. Gdy przyzwyczaisz się do zdrowego jedzenia, chęć sięgnięcia po frytki lub czekoladę szybko zniknie. Jak to zrobić?

1. Jedz regularnie

Zdrową dietę rozpocznij od wprowadzenia regularnego jedzenia. Jedz 4-5 posiłków w ciągu dnia. Śniadanie zjedz do godziny po przebudzeniu, a ostatni posiłek 2-3 godziny przed snem. Regularne porcje i czas spożywania posiłków dodadzą Ci energii oraz pozytywnie wpłyną na Twój metabolizm. Najważniejsze to: nie podjadać! Ustal swój jadłospis tak, aby zapewnić sobie niezbędne wartości odżywcze oraz uniknąć przejedzenia.

2. Postaw na warzywa

Podstawą zdrowego stylu życia jest wypełnianie lodówki warzywami i przyrządzanie posiłków, które zawierają ich dużą ilość. Są one źródłem witamin i składników mineralnych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Twojego organizmu. Skieruj więc swój koszyk w sklepie na niskokaloryczne warzywa, np. ogórki, pomidory, cukinię, paprykę lub kalafior.

3. Wybieraj naturalne produkty

Niskoprzetworzone jedzenie sprzyja Twojemu zdrowiu. Zwracaj uwagę na etykiety. Będąc na zakupach, staraj się wrzucać do koszyka produkty nieprzetworzone, z krótkim składem. Zrezygnuj z gotowych posiłków, fast foodów czy kalorycznych przekąsek. Wybierz te, które zostały stworzone ze zdrowych składników. Jeśli nie chcesz rezygnować z przekąsek, zamień je na zdrowsze odpowiedniki. Np. zamiast kalorycznych chipsów ziemniaczanych, wybierz dietetyczne chipsy z buraka.

4. Ogranicz słodycze

Brak batonika do kawy czy ciasta po obiedzie może brzmieć przygnębiająco, ale zdrowe jedzenie nie wyklucza deserów z Twojej diety. Od czasu do czasu możesz sobie pozwolić na mały grzech w postaci czekoladki, jednak ważne, aby zachować w tym umiar. Najlepszym sposobem jest przerzucenie się na zdrowe słodycze bez cukru. Możesz upiec dietetyczny sernik lub ciasteczka, które skutecznie zastąpią te dotychczas spożywane słodycze ze sklepu.

5. Zdrowy catering na ratunek!

Pomocą w zmianie dotychczasowych nawyków żywieniowych może okazać się zdrowy catering dietetyczny z dostawą. Dzięki odpowiednio zbilansowanym posiłkom, których kaloryczność została dobrana do Twoich potrzeb, łatwo nauczysz się zdrowego odżywiania. Dieta pudełkowa pomoże Ci wprowadzić do jadłospisu smaczne i niskokaloryczne posiłki.

Zobacz: Jak skutecznie schudnąć? Catering dietetyczny i zdrowe odżywianie

Zdrowe nawyki żywieniowe – Twój organizm to doceni

Wprowadzenie zasad zdrowego odżywiania do naszego życia może wydawać się skomplikowane. Trzeba ograniczać spożywanie określonych produktów, a niektóre z nich całkiem wyeliminować z diety. Jeśli jednak zależy Ci na poprawie samopoczucia oraz zdrowia, warto postawić ten pierwszy krok. Zmiana choćby jednego z dotychczasowych nawyków przybliży Cię do realizacji celu, jakim jest zdrowe jedzenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *