Blog - czerwiec

Dieta na lato – 5 prostych wskazówek jak nie przytyć w czasie wakacji

Posted on by admin in No Comments

Dieta na lato może być przyjemna. Wakacyjne dni to wbrew pozorom jeden z najlepszych momentów na to, aby rozpocząć zdrowe odżywianie. Mniejszy apetyt, świeże sezonowe warzywa i owoce oraz piękna pogoda, sprzyjają zachowaniu podstawowych zasad zdrowej diety oraz motywują nas do zwiększenia aktywności fizycznej. Co powinieneś robić, aby dieta na lato była skuteczna?

Dieta na lato – jak zadbać o sylwetkę w czasie wakacji?

Czy latem łatwiej się chudnie? Przekonaj się, wprowadzając 5 prostych nawyków do swojego wakacyjnego jadłospisu.

1. Jedz więcej warzyw i owoców sezonowych

Lato to sezon na pyszne warzywa i owoce, które zawierają witaminy oraz niezbędne składniki mineralne. W okresie wakacyjnym polskie warzywa i owoce nie tylko dobrze smakują, ale są łatwo dostępne i tanie. Dobra dieta na lato powinna zawierać ich jak najwięcej. Wybierz swoje ulubione i przyrządzaj z nich pyszne koktajle, sałatki lub soki.

2. Gotuj i grilluj bez tłuszczy

Ciepłe wieczory przy grillu lub wspólne przygotowywanie posiłków ze znajomymi to jeden z podstawowych punktów wakacyjnego harmonogramu. Jeśli nie chcesz przytyć, zrezygnuj z tłustych potraw i zamień kiełbasę na grillowaną cukinię lub szaszłyki z warzywami i mięsem drobiowym. Lekka dieta na lato powinna składać się z niskokalorycznych posiłków, które nie obciążą Twojego organizmu ciężkostrawną dawką jedzenia.

3. Nie zapominaj o wodzie

Nawodnienie organizmu to jeden z najważniejszych elementów nie tylko wakacyjnej diety. Przez cały rok powinniśmy dbać o odpowiednią dawkę wody, która jest konieczna do prawidłowej przemiany metabolicznej. Jednak sczególnie trzeba na to uważać latem. Wysokie temperatury sprzyjają szybkiemu odwodnieniu, dlatego pamiętaj, aby wypijać min. 2 litry wody dziennie i na bieżąco uzupełniać jej poziom w organizmie.

4. Przygotuj zdrowe przekąski na wyjazd

Wakacje to czas podróży, podczas których często nie mamy czasu na zjedzenie pełnowartościowego posiłku. Mimo to pamiętaj, aby lekkie przekąski przygotować ze zdrowych składników. Zamiast ciastek i chipsów, weź se sobą arbuza lub truskawki, które zaspokoją głód i jednocześnie ugaszą pragnienie. Na większy głód zapakuj kanapki z chleba razowego, np. z dodatkiem warzyw i pieczonej piersi z kurczaka.

5. Dbaj o regularność posiłków

Wakacyjny grafik wypełniony jest ciekawymi zajęciami, które często powodują, że jemy posiłki w nieregularnych odstępach czasu. Pamiętaj, że spożywanie ich o stałych porach wspiera przemianę materii i spalanie kalorii. Aby o to zadbać, ustaw np. alarm w telefonie, który przypomni Ci, że zbliża się pora jedzenia.

Dieta na lato – postaw na aktywne wakacje

Słoneczna pogoda i długie dni zachęcają do spędzania wakacji w sposób aktywny. Aby spalić dodatkowe kalorie, na które skusiliśmy się w czasie urlopu, zadbaj o większą ilość ruchu. Wybierz się na spacer, pieszą lub rowerową wycieczkę. Zdrowa dieta na lato wraz z odpowiednią dawką aktywności fizycznej w łatwy sposób pozwoli Ci zachować szczupłą sylwetkę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *